Je zult er vast al het een en ander over gehoord en gelezen hebben; de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), oftewel de nieuwe privacywet die 25 mei 2018 van kracht wordt.
Heb je een eigen bedrijf, dan moet je hier zeker mee aan de gang. En heb je een website, dan is dit zelfs verplichte kost en moet je de wetgeving naleven. De boetes zijn niet mals en kunnen behoorlijk oplopen. Zorg ervoor dat je website ‘AVG compliant is’!
In dit artikel geef ik wat tips over wat je met je website moet doen als het gaat over de AVG.

Lees meer ...

SEO ondersteuning bij elke webpagina

Wil je met je website goed gevonden worden in zoekmachines (lees: Google), dan moet je aan SEO doen. SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie.
Elke pagina die je op je site plaatst, kun je optimaliseren voor 1 of meerdere woorden.

Lees meer ...

Voor de juiste weergave op social media

Metatags en title tags van een website zijn vaak wel bekend en een belangrijk SEO ingrediënt. Maar hoe zit dat met social media? Hoe zorg je ervoor dat je ook dáár de juiste titel, omschrijving en foto krijgt als je zelf een bericht deelt of als een bezoeker op de knop ‘deel op Facebook’ klikt? Krijg je dan ook de tekst die je wenst, met de bijbehorende foto?

Lees meer ...

Hoe je web-form-spam in je mailbox voorkomt

Ken je dat? Je mailbox die volloopt met mailtjes van mensen die je contactformulier op je site invullen met vreemde namen en niet bestaande mailadressen? ‘Is dat wel echt?’ denk je dan. En eigenlijk weet je het wel. Het is niet echt, het is web-form-spam.

Lees meer ...

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt dan niet meer.
De AVG wordt in Europa aangeduid met General Data Protection Regulation (GDPR).

Lees meer ...

Herken je dat? Je komt op een site, waar mensen zich bijv. opgeven voor een event, en van sommigen staat er een foto naast de naam en van anderen juist niet. En als je dan zelf een reactie plaatst, kun je nergens een foto-upload mogelijkheid vinden. Hoe krijgen anderen dat dan wel voor elkaar? Gravatar is de oplossing!

Lees meer ...

Onlangs kwam Google met de melding om websites die met een SSL-certificaat beveilgd zijn, te belonen in de zoekresultaten.
Maar wat is HTTPS / SSL nu eigenlijk en waarom zou je het (nog meer) gebruiken?

Lees meer ...

Google Webmaster Tools (GWT) is een onmisbaar tooltje voor alle website bezitters. Indien je nog geen Google Webmaster Tools account hebt dan adviseren wij snel een GWT account aan te maken. Wanneer 1-2-appletree jou ondersteunt bij SEO werkzaamheden zullen wij altijd toegang vragen tot je GWT account. Hoe je die toegang kunt verlenen vind je in onderstaande 5 stappen.

Lees meer ...

Afgelopen week heeft Google de Penguin 2.0 update uitgevoerd. Volgens Google woordvoerder Matt Cutts één van de grootste updates. Met name de Engelse zoekopdrachten hebben er 'last' van gehad, nl 2,3% ondervond hinder van de Penguin update.

Lees meer ...

Wat doe je nu om meer conversie op je site te krijgen? Gebruik call-to-action buttons!
Call-to-action buttons zijn er in verschillende soorten en smaken en uiteraard verschillende kleuren.
Welke kleur werkt het best? En wat valt er te zeggen over de vorm?

Lees meer ...

Ondanks het feit dat Joomla 1.5 sites nog prima draaien en voldoen aan de wensen van de klant, zijn er toch redenen om te upgraden naar een nieuwere versie van Jooma. De keuze is om te upgraden naar Joomla 2.5 of naar Joomla 3.1 (als het een relatief eenvoudige site is).

Lees meer ...

Landings pagina´s zijn  webpagina´s die onderdeel uitmaken van je website, maar soms apart staan van de rest van de site. Ze worden gebruikt om een webbezoeker direct op te laten ´landen´, nadat hij op een link heeft geklikt. Bijv. een link vanuit een e-mail of vanuit een social media site (Twitter bericht, Linkedin pagina,..)

Waar moet je op letten, hoe pak je het aan en wat zijn de valkuilen?

Lees meer ...

Onlangs zag ik op Joomlacommunity een mooi overzicht van de recente versies van Joomla. Doordat er in 2011 is gekozen voor een andere nummering van de versies die elkaar opvolgen, geeft onderstaand overzicht een veel duidelijker beeld.

Lees meer ...

 Een korte zoektocht via Google.nl geeft aan dat er nog steeds veel Joomla 1.0 sites in gebruik zijn. Van sportvereniging tot hondenuitlaatservice. Maar ook van internationaal opererende bedrijven en website-portals! En dat verbaast me.

Lees meer ...

Meten is weten!

Met welke zoekwoorden komen bezoekers op je site terecht? Hoe lang verblijven ze op je site? En via welke website hebben ze je gevonden? In onze webstatistieken vind je dit alles terug.

Lees meer ...

In juni 2010 introduceerde Google een nieuwe update van het zoekalgoritme; deze kreeg de naam Google Caffeine. Een groot deel van de datacenters van Google maakt nu gebruik van deze update. De resultaten van zoekopdrachten zijn nu meer relevant. Tevens wil Google met deze update de spam sites uit de index verwijderen.

Lees meer ...


Contact

1-2-appletree
tel: 078-6179510
info@1-2-appletree.nl

Offerte aanvragen

KvK: 24316247

Internetburo Dordrecht

Als internet bureau helpen wij ZZP-ers, bedrijven en organisaties uit heel Nederland met het ontwikkelen van websites. Vanuit onze vestiging in Dordrecht werken wij voor regionale (Dordrecht, Rotterdam) en nationale opdrachtgevers.

Gratis Tips&Trucs
Wil je ook gratis tips & trucs?
Geef je naam en e-mailadres op en we houden je op de hoogte, ook als er weer een nieuw blog-artikel verschijnt.