Heb je een Google Analytics account en wil je dat delen met iemand anders, bijvoorbeeld je webbouwer of SEO-specialist, hier lees je hoe je dat makkelijk kunt doen.
Blog
Overzicht van blog artikelen over website ontwikkeling, SEO en internet marketing.
Password manager
Je kan niet zonder!
Jarenlang hield ik in een grote map bij welke inloggegevens ik gebruikte bij welke site. Want overal een nieuw wachtwoord gebruiken, dat leek me wel slim.
Facebook Debug Tool
De Facebook debug tool is een handige tool om je webpagina te testen of er volgens Facebook fouten op staan zodat Facebook de pagina niet goed kan delen. Het gaat dan om bijv. een verkeerde afbeelding, een verouderde titel, etc.
TweetMe
Met TweetMe maak je eenvoudig twitterbare-berichten die je op je site plaatst, zodat bezoekers deze makkelijk kunnen delen via Twitter.
de AVG en je website - 10 praktische tips!
Je zult er vast al het een en ander over gehoord en gelezen hebben; de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), oftewel de nieuwe privacywet die 25 mei 2018 van kracht wordt.
Heb je een eigen bedrijf, dan moet je hier zeker mee aan de gang. En heb je een website, dan is dit zelfs verplichte kost en moet je de wetgeving naleven. De boetes zijn niet mals en kunnen behoorlijk oplopen. Zorg ervoor dat je website ‘AVG compliant is’!
In dit artikel geef ik wat tips over wat je met je website moet doen als het gaat over de AVG.
Laat je bezoekers niet wegjagen van je website!
In een volgende stap om het internet veiliger te maken, komt Google Chrome met een melding 'onveilig' wanneer een bezoeker een formulier invult op een website zonder SSL certificaat.
Europese Privacyverordening
Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt dan niet meer.
De AVG wordt in Europa aangeduid met General Data Protection Regulation (GDPR).
5 redenen om HTTPS te gebruiken
Onlangs kwam Google met de melding om websites die met een SSL-certificaat beveilgd zijn, te belonen in de zoekresultaten.
Maar wat is HTTPS / SSL nu eigenlijk en waarom zou je het (nog meer) gebruiken?
Ontwikkeling Joomla 1.5 gestopt! En nu?
In september 2012 is de ontwikkeling van Joomla 1.5 gestopt. Gelukkig zijn er nieuwere versies in de plaats gekomen. Naast Joomla 2.5 is er nu al Joomla 3.6 en de ontwikkeling gaat door.
call-to-action buttons
Wat doe je nu om meer conversie op je site te krijgen? Gebruik call-to-action buttons!
Call-to-action buttons zijn er in verschillende soorten en smaken en uiteraard verschillende kleuren.
Welke kleur werkt het best? En wat valt er te zeggen over de vorm?
Landing pages
Landings pagina´s zijn webpagina´s die onderdeel uitmaken van je website, maar soms apart staan van de rest van de site. Ze worden gebruikt om een webbezoeker direct op te laten ´landen´, nadat hij op een link heeft geklikt. Bijv. een link vanuit een e-mail of vanuit een social media site (Twitter bericht, Linkedin pagina,..)
Waar moet je op letten, hoe pak je het aan en wat zijn de valkuilen?
Joomla versie overzicht
Onlangs zag ik op Joomlacommunity een mooi overzicht van de recente versies van Joomla. Doordat er in 2011 is gekozen voor een andere nummering van de versies die elkaar opvolgen, geeft onderstaand overzicht een veel duidelijker beeld.
Joomla 1.0 verouderd?
Een korte zoektocht via Google.nl geeft aan dat er nog steeds veel Joomla 1.0 sites in gebruik zijn. Van sportvereniging tot hondenuitlaatservice. Maar ook van internationaal opererende bedrijven en website-portals! En dat verbaast me.
Google update Caffeine
In juni 2010 introduceerde Google een nieuwe update van het zoekalgoritme; deze kreeg de naam Google Caffeine. Een groot deel van de datacenters van Google maakt nu gebruik van deze update. De resultaten van zoekopdrachten zijn nu meer relevant. Tevens wil Google met deze update de spam sites uit de index verwijderen.
Hoe krijg ik klanten via mijn website?
Als startend ondernemer weet je dat je een website nodig hebt. Gelukkig heeft je buurvrouw een handig neefje die wel iets van PC's weet. En voor slechts één krat bier laat je hem jouw website bouwen....
Bouw aan je business met e-mail marketing
E-mail marketing is een slimme tool om meer klanten te verkrijgen. Met de volgende tips profiteer jij ook van de vele mogelijkheden.
POWR-up je website
krijg meer klanten uit je website
Met POWR krijg je website-plugins die je helpen om je online business te laten groeien.
Formulieren, popups, countdown timers, sliders, mediagalerijen, e-commerce, social media feeds / pictogrammen en nog veel meer.
Verkeerde afbeelding op Facebook bij je webpagina?
Heb je net een prachtige blog geschreven of een nieuwe workshop online geplaatst, wordt er bij het delen op Facebook een verkeerde afbeelding getoond! Erg frustrerend! Hoe moet je dat nou goed krijgen?
Verbeter je metatag description
Wil je invloed hebben op hoe Google jouw webpagina’s in de zoekresultaten weergeeft? Dan is het toevoegen van de ‘metatag description’ voor elke webpagina belangrijk. Het is één van de belangrijkste tags van alle metatags en hoort bij een goede marketing strategie.
Open Graph
Voor de juiste weergave op social media
Metatags en title tags van een website zijn vaak wel bekend en een belangrijk SEO ingrediënt. Maar hoe zit dat met social media? Hoe zorg je ervoor dat je ook dáár de juiste titel, omschrijving en foto krijgt als je zelf een bericht deelt of als een bezoeker op de knop ‘deel op Facebook’ klikt? Krijg je dan ook de tekst die je wenst, met de bijbehorende foto? Lees alles over 'Open Graph'.
SEO check in je Joomla website
SEO ondersteuning bij elke webpagina
Wil je met je website goed gevonden worden in zoekmachines (lees: Google), dan moet je aan SEO doen. SEO staat voor Search Engine Optimization ofwel zoekmachine optimalisatie.
Elke pagina die je op je site plaatst, kun je optimaliseren voor 1 of meerdere woorden.
Nooit meer spam!
Hoe je web-form-spam in je mailbox voorkomt
Ken je dat? Je mailbox die volloopt met mailtjes van mensen die je contactformulier op je site invullen met vreemde namen en niet bestaande mailadressen? ‘Is dat wel echt?’ denk je dan. En eigenlijk weet je het wel. Het is niet echt, het is web-form-spam.
Gravatar – overal dezelfde profielfoto
Herken je dat? Je komt op een site, waar mensen zich bijv. opgeven voor een event, en van sommigen staat er een foto naast de naam en van anderen juist niet. En als je dan zelf een reactie plaatst, kun je nergens een foto-upload mogelijkheid vinden. Hoe krijgen anderen dat dan wel voor elkaar? Gravatar is de oplossing!
Google Search (Webmaster Tools) - toegang verlenen
Search Console (voorheen: Google Search Console (afgekort GSC) en daarvoor Google Webmaster Tools - GWT) is een onmisbaar tooltje voor alle website bezitters. Indien je nog geen Search Console account hebt dan adviseren wij snel een GSC account aan te maken. Wanneer 1-2-appletree jou ondersteunt bij SEO werkzaamheden zullen wij altijd toegang vragen tot je GSC account.
Google Search geeft inzicht in hoe goed Google je website kan indexeren. het laat onder andere zien:
- of er een sitemap is ingediend en hoevele pagina's geindexeerd zijn
- of er pagina's geblokkeerd zijn voor indexatie en waarom dat zo is
- met welke zoekwoorden je website wordt gevonden en hoe vaak
- welke pagina's veel zijn aangeklikt in Google zoekresultaten
- de bouncerate van pagina's
Kortom, allemaal waardevolle informatie voor je marketing en je webbouwer.
In dit artikel leg ik je uit hoe je de toegang tot Google Search kunt delen met anderen.
Google Penguin update
Afgelopen week heeft Google de Penguin 2.0 update uitgevoerd. Volgens Google woordvoerder Matt Cutts één van de grootste updates. Met name de Engelse zoekopdrachten hebben er 'last' van gehad, nl 2,3% ondervond hinder van de Penguin update.
9 redenen om Joomla 1.5 te upgraden
Ondanks het feit dat Joomla 1.5 sites nog prima draaien en voldoen aan de wensen van de klant, zijn er toch redenen om te upgraden naar een nieuwere versie van Jooma. De keuze is om te upgraden naar Joomla 2.5 of naar Joomla 3.1 (als het een relatief eenvoudige site is).
10 seconden marketing boodschap
De elevator pitch... ...een pakkende boodschap van 10 seconden die duidelijk aangeeft wat je als zelfstandige doet.
Waaraan moet de elevator-pitch voldoen?
Linkedin button in je e-mail handtekening
Linkedin biedt de mogelijkheid om een mooie button te gebruiken in je signature of handtekening van je e-mail programma. Dit kun je makkelijk zelf plaatsen als je onderstaande uitleg opvolgt.
Webstatistieken slim gebruiken
Meten is weten!
Met welke zoekwoorden komen bezoekers op je site terecht? Hoe lang verblijven ze op je site? En via welke website hebben ze je gevonden? In onze webstatistieken vind je dit alles terug.
Twitteren
Twitter jij al? Een veel gehoorde vraag de laaste tijd. En heb je geen idee wat het is? Of dat je iets mist? Lees dan verder.
LinkedIn gebruiken
Hoe gebruik je LinkedIn zodat je er ook klanten aan overhoud? Vraag je je dat ook af? Of verzamel je alleen maar meer contacten?