Wat doe je nu om meer conversie op je site te krijgen? Gebruik call-to-action buttons!
Call-to-action buttons zijn er in verschillende soorten en smaken en uiteraard verschillende kleuren.
Welke kleur werkt het best? En wat valt er te zeggen over de vorm?
In Nederland is er onderzoek naar gedaan, check de infographic onderaan de pagina.
In het boek 'Verleiden op internet' van Aartjan van Erkel schrijft hij: "De banaan op een webpagina is een simpel, opvallend visueel element, dat erom schreeuwt om te worden aangeklikt."
Wil je je webbezoekers verleiden om zich aan te melden voor jouw nieuwsbrief of om toch echt nu een offerte aan te vragen, dan is enige kennis van call-to-action buttons noodzakelijk. Het komt de conversie zeker ten goede. Clickology deed onderzoek naar 100 buttons op Nederlandse sites, het resultaat staat hieronder.
Oranje wint
Op een website zijn we gewend dat links blauw zijn, daar kun je op klikken. Voor een button-die-scoort is oranje de juiste kleur. Rood is een goed alternatief, vooral als oranje niet past bij de huisstijl, maar dat is slechts mijn mening ;-) Een klein kleurverloop wordt vaak toegepast, terwijl een omlijning of een schaduw weinig wordt toegepast.
Wat werkt het best?
Wil je echt weten wat het beste werkt? Ga dan uitgebreid testen, bijv A/B testen van je converise pagina met 2 verschillende knoppen wijst na verloop van tijd vanzelf uit welke knop beter scoort.
Wil je meer weten?
1-2-appletree ontwikkelt websites met het Joomla CMS. Samen met Google Analytics en een A/B testing tool voor Joomla is te meten welke call-to-action buttons werken.
Neem contact op voor meer info