Landing pages

Landings pagina´s zijn  webpagina´s die onderdeel uitmaken van je website, maar soms apart staan van de rest van de site. Ze worden gebruikt om een webbezoeker direct op te laten ´landen´, nadat hij op een link heeft geklikt. Bijv. een link vanuit een e-mail of vanuit een social media site (Twitter bericht, Linkedin pagina,..)

Waar moet je op letten, hoe pak je het aan en wat zijn de valkuilen?

b2ap3_thumbnail_infographic-landingspages.jpg

Een landings page wordt gebruikt om een bezoeker direct te sturen naar een actie (call-to-action) bijv om een product te kopen of informatie op te vragen (en vaak wordt dan gevraagd om een naam met e-mail adres)

Waar je op moet letten en wat je zoal kan testen om een goede landingspage te krijgen, kun je aflezen in de Infographic (klik om de hele infographic te zien)

Landings page elementen die je kunt testen zijn:

  • Pagina headline / titel
  • Call-to-action knoppen (tekst en kleur)
  • Prijs
  • Afbeeldingen
  • USP - Unique selling points
  • Verkoop teksten en quotes
  • Tekst font, style, kleur en grootte
  • Layout van pagina en design

 

Voor Joomla zijn er diverse handige A/B test extensies beschikbaar: Optimizely, Visual Website Optimizer plugin en Convert Experiments.

 

Contact

1-2-appletree
tel: 078-6179510
info@1-2-appletree.nl

Offerte aanvragen

KvK: 24316247

Internetburo Dordrecht

Als internet bureau helpen wij ZZP-ers, bedrijven en organisaties uit heel Nederland met het ontwikkelen van websites. Vanuit onze vestiging in Dordrecht werken wij voor regionale (Dordrecht, Rotterdam) en nationale opdrachtgevers.