Ben jij werkzaam als webmaster of werk je als marketeer binnen een bedrijf of marketingbureau en beheer je meerdre websites of werk je aan de websites van klanten? Dan is het SEO-dashboard een ideale aanvulling op jouw diensten. Je helpt je klanten aan betere posities in de zoekmachines en het SEO-dashboard geeft je ondersteuning, naast de andere tools die je gebruikt. Je kunt klanten toegang geven tot je eigen SEO-dashboard met jouw logo en domeinnaam, white-labeled noemen we dat. Uiteraard kun je ook maandelijks rapporten versturen naar jouw klamnten in je eigen huisstijl.
Volledig white-label
Als agency met meerdere klanten en websites kom je in aanmerking voor het SEO-dashboard met bovenin jouw logo. Het wordt gekoppeld aan een eigen te kiezen sub-domeinnaam van onze SEO-server. Jouw klanten zien dan niet dat het bij ons vandaan komt.
En wij zien niet wie jouw klanten zijn ;-) In het dashboard komen jouw logo en kleuren en ook de pdf rapportage wordt voorzien van jouw logo, kleuren en teksten, dit is iets wat je zelf kunt instellen. In de rapportage geef je aan welke onderdelen wel of niet gerapporteerd moeten worden. Als je verder je dashboard wilt aanpassen, dan kun je helemaal los gaan want je krijgt toegang tot de CSS editor waarmee je de hele layout van je eigen SEO-dashboard kunt customizen. Het dashboard waarop je binnen komt is een KPI-dashboard, wat je geheel naar wens zelf kunt samenstellen per website-account. Heb je Google Analytics gekoppeld, dan laat je info uit GA in je KPI-dashboard zien.
Op die manier heb je je SEO-dienst volledig in de hand.
Meerdere accounts toegang geven
Werk je met diverse klanten, tekstschrijvers, collega's of andere externe partijen? Geen probleem, je kunt ze allemaal toegang geven, mee laten kijken of andere rechten toekennen. In principe kun je een onbeperkt aantal gebruikers aanmaken, hierin volgen we een fair-use-policy. Het SEO-dashboard wat je white-labelled afneemt kent 1 superadmin en meerdere admins en eventueel gebruikers. De administrators hebben toegang tot alle websites in je SEO-dashboard. Per site die je toevoegt kun je een gebruikersaccount en een gastaccount toevoegen. De mailtjes met inlog gegevens worden automatisch uit jouw naam verstuurd, daar heb je geen omkijken naar.
Gebruikers die inloggen in het SEO-dashboard kunnen bijv. zoekwoorden toevoegen terwijl gastgebruikers niets zelf kunnen toevoegen maar alleen kunnen lezen.
SEO rapportage
Het rapporteren van wat er aan SEO aan een site is gedaan is een cruciaal onderdeel van het SEO-proces als je met anderen samenwerkt óf voor klanten werkt. Je kunt per site exact aangeven welke onderdelen van het SEO-rapport en welke extra rapportage van Google Analytics, Search Console, Google Ads, Facebook, etc. in de rapportage getooond moet worden.
Als je van te voren je werkzaamheden invult, worden deze ook netjes in de rapportage verwerkt, op die manier krijg je een prima verzorgde en verantwoorde rapportage voor je klant.
Vervolgens kun je instellen dat je elke maand de SEO-rapportage per e-mail toegestuurd krijgt, in de vorm van een pdf.
Deze pdf kun je zelf opmaken, denk aan het vormgeven van het voorblad, de header en footer van elke pagina, een logo bovenaan elke pagina en eventueel extra pagina's met informatie over jouw bedrijf.
De automatische rappprtage voorziet in een aanmaak van het SEO-rapport die dan per mail naar je wordt toegestuurd. Tevens kun je tussendoor handmatig een SEO-rapport generen waarbij je kunt kiezen over welke maand je de rapportage wenst.
Bekijk hier een voorbeeld van de SEO-rapportage (pdf)
Je kunt gebruik maken van de standaard teksten en kopjes in de pdf rapportage, echter je kunt elk item aanpassen, dat wil zeggen, je kunt de heading (in dit geval: Zoekwoorden) en extra tekst toevoegen. In de tekst kun je ook HTML opmaak gebruiken.