responsive website laten maken

SEO-dashboard

seo dashboard management tool

SEO dashboardHet SEO-dashboard is een Nederlandstalig SEO-management tool en ontwikkelt met verschillende partners. Dit SEO-dashboard geeft een goed inzicht in wat je aan je website kunt verbeteren als je deze wilt optimaliseren voor zoekmachines. Zowel als je zelf met SEO en je website aan de slag gaat, alsook wanneer je het uitbesteedt. Besteed je het uit, dan hou je zelf ook overzicht, want je krijgt toegang tot de SEO-tool en kunt middels een rapportage de vorderingen volgen.

Het SEO dashboard voorziet in:

  • zoekwoord ranking
  • on-page SEO
  • linkbuilding
  • samenwerkings taken
  • Google Analytics (integratie)
  • Google Adwords (integratie)
  • Facebook Ads (integratie)
  • Google Search Console (integratie)
  • Google Mijn Bedrijf (integratie)
  • Facebook (integratie)
  • Mailchimp (integratie)
  • MOZ (integratie)

Zoekwoord ranking

In het SEO-dashboard zie je o.a. een overzicht van je zoekwoorden. Je kunt de zoekwoorden ook 'taggen' zodat er groepjes zoekwoorden bijelkaar staan die logischerwijs bij elkaar horen. Bijvoorbeeld verschillende productgroepen of diensten.
De resultaten die je ziet zijn echte en acurate resultaten verkregen door echte browsers uit Nederland, die dagelijks worden opgehaald, waardoor je een betrouwbare meting krijgt.
Je kunt kiezen voor Google NL (of een andere locatie) en tevens zie je de gegevens van Google mobiel en Google lokaal.

zoekwoorden overzichtzoekwoord posities

Je kunt de vorderingen bekijken (in de tijd) van hoe jouw zoekwoorden op je website beter worden, waardoor je website beter gevonden wordt.

zichtbaarheidsscore website

 Naast je eigen zoekwoord ranking kun je ook sites van concurrenten opgeven. Eens per week worden dan ook de rankings van je concurrent opgehaald en in het overzicht weergegeven. Je kunt tot 10 concurrenten opgeven. In een duidelijke rapportage zie je jouw positie per keyword en die vanje concurrenten.

Interne concurrentie
SOms komt het voor dat op je site 2 of meer pagina's staan die ranken op dezelfde zoekterm, wat interne concurrentie wordt genoemd. Google ziet 2 pagina's die allebei belangrijk zijn voor die ene zoekterm, met als gevolg dat beide pagina's niet hoog scoren. Dat spoor je eenvoudig op met het SEO-dashboard.

Onpage SEO

onpage SEO problemenMet Onpage SEO laat het SEO-dashboard zien welke onderdelen van je website nog verbetering behoeven. Dit zijn veelal technische items die je mogelijk zelf kunt oplossen of die je uitbesteedt aan je webontwikkelaar.
In een duidelijk overzicht (zie hiernaast) worden de verschillende onderdelen genoemd. Er wordt op meer dan 50 onpage SEO issues gescand.

Per onderdeel kun je doorklikken, waardoor alle pagina's met dat ene probleem getoond worden en vervolgenms kun je doorklikken, zodat je per pagina exact kunt zien wat er verbeterd moet worden. Een duidelijke omschrijving (in het Nederlands!) geeft aan wat er aan de hand is en hoe het idealiter zou moeten worden. (zie hieronder)

onpage seo 1

onpage seo 2

Afbeeldingen op je website dienen netjes voorzien te worden van een beschrijving. Is dat niet het geval, dan wordt dat ook getoond.

seo visueel

Ieder onderwerp van je website wordt in het Onpage SEO deel doorgelicht en als er wat aan de hand is, wordt dat duidelijk omschreven. Je kunt het per pagina bekijken en oplossen.
De Onpage onderdelen zijn met name: zoekwoorden, links, afbeeldingen, kopjes in je tekst (headings), mobiele inhoud, het gebruik van social media opmaak (Facebook Open Graph en Twitter cards) en duplicated content (gelijkwaardige inhoud).

 

 

 

 

seo social media score

Duplicate content
Onder de tab On-page SEO > duplicate content vind je een opsomming van zogenaamde 'dubbel inhoud' binnen je site en dan gaat het over het dubbel gebruik van:

  • headings(h1)
  • titels
  • metabeschrijving
  • eerste paragraaf
  • inhoud

Per item wordt netjes aangegeven hoe vaak iets dubbel voor komt en op welke pagina's (URL's). Duplicated content is iets wat je zeker moet vermijden, omdat Google dan niet weet welke pagina belangrijk is, waardoor beide pagina's samen minder belangrijk worden.
Kortom, een uiterst zinvolle tool waarmee je snel duplicated-content-problemen opspoort en kunt verhelpen.

Zoekwoord
tfidf1Elke webpagina van je site kun je voorzien van 1 (of meerdere) zoekwoorden, met als doel dat je webpagina gecontroleerd wordt op dat zoekwoord én vergeleken met vele andere webpagina's die hoog scoren op dat zoekwoord. De techniek hierachter heet TF*IDF en vormt de basis van elke zoekmachine. Het resultat is een grafiek die aangeeft met welke woorden jouw webpagina scoort en welke woorden nog ontbreken of die juist te vaak voorkomen. Deze techniek is ideaal om blogs en nieuws artikelen te schrijven en meteen 'real-time' te controleren en te vergelijken met de 'concurrentie'. Lees meer over TF*IDF en SEO.

Linkbuilding

Linkbuilding is een methode om websites hoger in Google te krijgen. Eigenlijk zorg je voor meer linkjes van andere websites naar jouw website. Zo’n linkje wordt gezien als een stem op jouw website. Hoe meer stemmen je krijgt, hoe beter het is. Maar Google kijkt ook wélke websites ‘stemmen’ op jouw website. Zijn dat belangrijke websites, dan geldt zo'n stem zwaarder.

Het is dus belangrijk om zoveel mogelijk linkjes te verkrijgen van ‘belangrijke’ en ‘relevante’ websites. Linkbuilding is een belangrijk SEO-onderdeel en is dus ook opgenomen in ons SEO-dashboard.
Nadat je zoekwoorden hebt opgegeven, toont het SEO-dashboard welke relevante websites in aanmerking komen om linkjes te plaatsen. Vervolgens is het mogelijk om direct, via het SEO-dashboard, berichten te sturen met het verzoek om een linkje te plaatsen op de betreffende website.
Beheer je zelf de SEO van je site, dan kun je dit zelf regelen. Besteed je het aan ons uit, dan zullen wij dit voor je regelen.

 

Google Analytics

Maak je gebruik van Google Analytics, dan kun je je GA account koppelen aan het SEO-dashboard. Op die manier heb je op één plek een duidelijk overzicht, wel zo makkelijk!
Het analytics onderdeel laat het aantal bezoekers, sessies, bounce rate en sessieduur van de bezoeken aan jouw website zien.

google analytics bezoekersverdelingGA overzicht

 

analytics

(voorbeeld van Google Analytics rapportage in SEO-dashboard – van een willekeurige site)

In bovenstaand diagram is de invloed van social media (oranje) duidelijk te zien.

Facebook Insights

rapportage facebook pagina postsMaak je gebruik van een Facebook bedrijfspagina, dan kun je deze ook koppelen aan het SEO-dashboard. Je krijgt nu in je SEO-dashboard te zien hoeveel fans je hebt, wat de interactie is en het bereik. Tevens kun je je posts bekijken met daarbij de waardes IPM+, shares, likes en comments.

IPM+ staat voor Interacties Per Mille (het aantal interacties per 1000 fans)  en staat voor jouw succes op social media, of eigenlijk van die ene post.
Je berekend IPM+ op verschillende manieren, het hangt er vanaf wat je wil vergelijken. Voor het vergelijken van posts is de formule:(shares+likes+reacties)/page-fans en dan nog eens * 1000.

Door de IPM waarde per post te bekijken, kun je zien welke content het meeste aanspreekt en heb je posts met een lagere IPM waarde, dan kun je daar weer actie op ondernemen.

 

Zoekwoord suggesties

Een belangrijk onderdeel van SEO is om steeds weer nieuwe artikelen op je website te plaatsen (blogs, nieuws, etc…) over onderwerpen waarin je potentiële klant geïnteresseerd is en mogelijk ook op zoekt in Google.
Met de tool ‘zoekwoord suggesties’ kun je één bepaald zoekwoord opgeven en meteen ontdekken welke combinatie van andere zoekwoorden mogelijk interessant is om te gebruiken in de tekst. In vierkolommen wordt weergegeven: zoekwoord suggestie, maandelijks volume (in NL), SEO-waarde (hoe moeilijk is het scoren) en de CPC-waarde.

De ‘zoekwoord suggesties tool‘ laat onder andere zien:

  • belangrijkste suggesties;
  • vragen over …;
  • suggesties per letter.

Per zoekwoord kun je aangeven of je deze verder wil onderzoeken of de zoekwoord ranking wil bijhouden in SEO-dashboard.

 

zoekwoord suggesties overzicht

 

Vergelijk met concurrentie

Wil je de ranking van je website vergelijken met die van je online concurrenten?
Ook dat is mogelijk. Je kunt tot 10 concurrerende websites opgeven met wie jouw site vergeleken wordt voor de zoekwoorden die je hebt opgegeven.
Daarnaast is het mogelijk te 'spieken' bij je concurrentie welke websites naar hen verwijzen. Zo kun je startpagina's, blogs en andere websites opsporen die mogelijk ook jou kunnen helpen aan een link naar jou site.
In het 'Linkbuilding' deel kun je dit geheel automatiseren met e-mail templates en drip-mail campagnes.

SEO rapportage

Op een apart tabblad wordt voor de verschillende zoekwoorden de positie in Google van jouw site getoond en die van je concurrenten. (1x per week)
Ga je zelf met het SEO-dashboard aan de slag, dan kun je een SEO-rapport op maat samenstellen en als pdf eens per maand opsturen.

Laat je ons je SEO werkzaamheden doen, dan ontvang je iedere maand een e-mail met een complete SEO rapportage in PDF. Hierin staan de belangrijkste wijzigingen, de vorderingen en de uitgevoerde werkzaamheden voor jouw website.

 

ga sessies per dag

 

Met het SEO-dashboard krijg je beter inzicht in je website!

Met het SEO-dashboard krijg je beter inzicht in:

  • de posities van alle voor jou belangrijke zoekwoorden van je webpagina's en producten uit je webshop;
  • wie jouw concurrenten zijn voor je zoekwoorden;
  • hoe zoekmachines (zoals Google) jouw website zien;
  • met welke woorden je het beste een blog kunt schrijven om optimaal te scoren op een bepaald zoekwoord (TF*IDF);
  • en op welke punten je website kan worden aangepast, zodat deze beter presteert.

Webdesign

Campagne website of Joomla CMS
 

Lees meer

Joomla CMS

Wij zijn gespecialiseerd in Joomla websites
 

Lees meer

Hosting

Betrouwbare hosting voor professionals
 

Lees meer

SEO

Je website verbeteren zodat deze hoger scoort in Google
 

Lees meer

overzicht logos

Samen voor het beste resultaat

We werken graag samen met andere professionals aan mooie projecten; zowel op het gebied van website ontwikkeling als hosting en zoekmachine optimalisatie (SEO). De afgelopen jaren heb ik gewerkt voor diverse bedrijven, reclamebureaus en internetbedrijven.
In veel gevallen heb ik de hosting geregeld, een Joomla site gebouwd en het technisch onderhoud van de Joomla website onder mijn beheer genomen. Voor enkele partners heb ik ook een SEO traject gedaan, oftewel het vindbaar maken in Google van de website.

 

 

 

Contact

1-2-appletree vof
tel: 078-6179510
info@1-2-appletree.nl

Offerte aanvragen

KvK: 84555270

Internetburo Dordrecht

Als internet bureau helpen wij ZZP-ers, bedrijven en organisaties uit heel Nederland met het ontwikkelen van websites. Vanuit onze vestiging in Dordrecht werken wij voor regionale (Dordrecht, Rotterdam) en nationale opdrachtgevers.

 

1-2-appletree werkt mee in BizzMix:

BizzMix small