Voor de webwinkel VirtueMart zijn speciale extensies ontwikkeld om eenvoudig en snel een koppeling met iDEAL te maken en PDF-facturen te versturen naar klanten.
Bekijk onderstaande video over ccVAOM (PDF-facturatie)
{youtube}-Um7CuX-Mmk{/youtube}
Voor de webwinkel VirtueMart zijn speciale extensies ontwikkeld om eenvoudig en snel een koppeling met iDEAL te maken en PDF-facturen te versturen naar klanten.
Bekijk onderstaande video over ccVAOM (PDF-facturatie)
{youtube}-Um7CuX-Mmk{/youtube}
Een Joomla website kan met enkele extra ingrepen en handige tools eenvoudig geoptimaliseerd worden voor zoekmachines. Search Engine Optimization (SEO) wordt dit ook wel genoemd.
SEO bestaat uit 3 componenten:
De techniek van de website wordt zodanig aangepast dat zoekmachines de website beter kunnen indexeren. Denk hierbij aan zoekmachine-vriendelijke URL's, afgekort SEF. Maar denk ook aan een source-ordered template, waarbij de tekst van de content boven de menu's komt te staan in de uiteindelijke HTML die de zoekmachines zien.
Het gebruik van ALT-tags en TITLE-tags van bijv. afbeeldingen valt hier ook onder.
Standaard gebruikt Joomla voor de titels niet de H1 tags, die juist zo belangrijk zijn voor zoekmachines zoals Google.
De Joomla-SEO-tool die we gebruiken maakt het mogelijk om titels, etc. eenvoudig te voorzien van de belangrijke Heading1 (H1) tags, waardoor een zoekmachine de webpagina's beter zal beoordelen.
Bij deze optimalisatie techniek worden de keywords (zoekwoorden) gebruikt in de tekst (content) van de website zelf, zodat de pagina's van de site beter worden geïndexeerd. De keywords worden gebruikt in de titel, de subkopjes (H1...H4) en uiteraard in de teksten zelf. Uiteraard wordt elke pagina voorzien van de metatag DESCRIPTION. In Joomla kun je per pagina een eigen metatag DESCRIPTION opgeven, dit is de tekst die bijv. door Google geplaatst wordt in het zoekoverzicht.
De Joomla-SEO-tool maakt het mogelijk om in één overzicht gemakkelijk de verschillende metatags DESCRIPTION, titels, etc., zichtbaar te maken en aan te passen.
Het hele internet is afhankelijk van links naar andere websites en uiteraard naar pagina's binnen de eigen website.
Interne links worden geoptimaliseerd. De tekst waarmee wordt gelinkt is namelijk erg belangrijk.
Externe links zijn de links van andere websites naar jouw eigen website. Google ziet deze als belangrijk, maar er zijn wel voorwaarden; jouw website (pagina) wordt pas als belangrijk gezien als de link vanaf de andere site, op een site staat die met dat onderwerp te maken heeft. Eigenlijk moet de verwijzende website ook belangrijk zijn.
Per pagina stel je eenvoudig zelf de belangrijkste SEO parameters in, zoals de titel van je webpagina, en de 'meta omschrijving' (description).
De handige tool RSSEO (beschikbaar voor Joomla) geeft per pagina aan hoe je scoort voor elk item én, nog belangrijker, het geeft ook aanwijzingen of je het goed gedaan hebt en waar je nog wat kunt verbeteren. Bekijk het zelf hieronder:
Een ander alternatief is een SEO-extensie waarbij je voor elke 'pagina' ook één of meerdere keywords opgeeft, zodat je artikel gescand en beoordeeld wordt op de belangrijkste SEO punten voor dat keyword. Zie het voorbeeld hieronder:
Wil je ook een Joomla website met de SEO-plugin? Neem dan contact met ons op!
Een nog uitgebreider SEO-tool is ons SEO-dashboard. Deze is niet alleen voor Joomla sites maar kan voor elke website gebruikt worden.
Het is een aparte webapplicatie waar je online toegang tot krijgt. Naast het beoordelen van je webteksten op zoekwoorden, titels en metatags, kan deze tool nog veel meer. Ben je serieus met zoekmachine optimalisatie bezig, dan is dit een must!
Het biedt o.a. zoekwoord onderzoek, on-page SEO test, linkbuilding mogelijkheden, vergelijk met concurrentie, etc.
Je kunt het samen gebruiken; met de marketing afdeling, SEO-buro, je webbouwer en je tekstschrijver. Je kunt meerdere mensen toegang geven om met je samen te werken.
Ook biedt het integratie van verschillende Google diensten (Analytics, Search, Adwords, Mijn Bedrijf, etc).
Kortom, de ideale tool voor iedereen die SEO en zoekmachine optimalisatie serieus neemt.
Lees meer op: SEO-dashboard - de online tool
De Membership-component (abonnement) biedt je de mogelijkheid om webbezoekers, tegen betaling, lid te laten worden van een dienst die je aanbiedt. Het wordt gebruikt in combinatie met je Joomla! website.
Het werkt volledig geautomatiseerd, waardoor je zelf geen mailtjes hoeft te versturen.
Met Membership heb je volledige controle over jouw abonnees. Je kunt hiermee bezoekers via je website klant laten worden van verschillende diensten. Vervolgens kun je een lidmaatschap upgraden, pauzeren en melden aan klanten wanneer hun abonnement bijna is verlopen.
Je kunt per dienst die je verkoopt het volgende instellen:
Wordt een webbezoeker abonnee op jouw dienst, dan kun je per abonnee bekijken:
* Gebouwd voor Joomla 1.5x
* Hiermee kun je lidmaatschappen toevoegen met extra opties
* Elk lidmaatschap kan zijn eigen gedeelde mappen met privé-toegang hebben
* Klanten kunnen een upgrade uitvoeren op basis van hun lidmaatschap upgrade regels (ingesteld door de beheerder)
* Klanten kunnen betalen met Paypal en andere betaalsystemen
* Jij beheert de lidmaatschap bestanden en mappen
* Elk lidmaatschap kan zijn eigen voorwaarden hebben die moeten worden aanvaard (optioneel)
* Jij beheert de gebruiker details en kunt de transactiegeschiedenis bekijken
www.gavick.com biedt diverse uitbreidingen:
News Show - om mooie teasers op de voorpagina van een website te maken.
Photo Slide - om een serie van bijv. 5 foto's klein weer te geven met daarnaast
1 grotere foto, kompleet met een omschrijving erbij.
Tabs Manager
News HighLighter
We werken graag samen met andere professionals aan mooie projecten; zowel op het gebied van website ontwikkeling als hosting en zoekmachine optimalisatie (SEO). De afgelopen jaren heb ik gewerkt voor diverse bedrijven, reclamebureaus en internetbedrijven.
In veel gevallen heb ik de hosting geregeld, een Joomla site gebouwd en het technisch onderhoud van de Joomla website onder mijn beheer genomen. Voor enkele partners heb ik ook een SEO traject gedaan, oftewel het vindbaar maken in Google van de website.