Melden jullie mijn website aan bij tientallen zoekmachines?
Nee, het aanmelden bij vele zoekmachines heeft geen zin. Indien nodig melden we jouw site aan bij een grote/bekende zoekmachine als Google (alleen als het een nieuwe website betreft). Bestaande websites zijn vaak al door deze zoekmachines gevonden, door de links die staan op andere websites. Wij besteden met name aandacht aan het correct aanmelden van jouw website bij de verschillende directories en relevante websites waar jouw potentiële klanten komen.
Zijn er bepaalde spelregels waar jullie je aan houden?
Ja, die zijn er. Met name Google heeft regels opgesteld voor het op een juiste manier verbeteren van een website, waardoor deze vindbaar wordt. 'Spam technieken' die vroeger, en nu nog wel eens, gebruikt worden om een website snel op een hoge positie te krijgen zijn niet alleen verboden, maar werken averechts. Dergelijke praktijken werken niet op de lange duur, u krijgt al snel een 'penalty' en wordt uitgesloten van de betreffende zoekmachine.
Ons belangrijkste doel is continuïteit, dus een hoge positie bereiken, ook op de lange duur.
Wat is een 'penalty' of 'ban'?
Een zoekmachine kan een penalty of ban geven aan een website, als deze ziet dat er onetische praktijken zijn gebruikt om de website beter te laten scoren in een zoekmachine. Technieken als 'cloaking' en 'onzichtbare teksten' zijn voorbeelden van praktijken die niet getolereerd worden.
Wat zijn metatags en hoe belangrijk zijn deze?
Metatags zijn onzichtbare instructies in HTML, die extra informatie geven over het onderwerp van de webpagina. De belangrijkste die gebruikt werden voor het beter vindbaar maken van een website zijn de 'description'- en de 'keywords' tag.
Metatags speelden vroeger een belangrijke rol bij het indexeren van een website. Handig gebruik van de juiste keywords in de metatags resulteerde vaak in een hoge zoekmachine score.
Inmiddels zijn de metatags veel minder belangrijk geworden. Alleen de meta tag 'description' speelt nog een rol in de meeste zoekmachines. Een juist gebruik van deze description (=beschrijving) draagt bij aan een verbetering van de zoekresultaten.