responsive website laten maken

De elevator pitch voor op je website

Met een elevator pitch op je website laat je duidelijk aan de webbezoeker zien wie jij bent, wat je doet en of je de geschikte persoon bent voor wat de potentiële klant nodig heeft.

Iemand die op zoek is naar een oplossing voor zijn probleem en die op jouw site belandt, wil binnen enkele seconden weten of jij de juiste partner bent om zaken mee te doen.
Je klant heeft vaak een uniek probleem en wil daar een adequate oplossing voor.
Presenteer jij jezelf als iemand die ‘dat ook wel eens heeft gedaan’ of die ‘alles’ doet voor ‘iedereen’?, dan kom je niet kundig over. De potentiële klant heeft een uniek probleem en zoekt daarvoor een expert. Laat zien dat jij dat bent. Met een elevator pitch kun je heel kort direct aangeven dat jij de expert bent, die hij zoekt.

Maar hoe doe je dat?

Hoe kom je nu tot een juiste elevator pitch die exact aangeeft wat je doet en voor wie? Het vinden van de juiste woorden, de juiste ingrediënten is nog niet zo makkelijk. Onderstaande oefening kan daarbij helpen.

elevator pitch lijst

Neem een vel papier en schrijf bovenaan 4 kopjes:
Omschrijving - Belangrijk - Uniek - Totaal

Onder ‘Omschrijving’ schrijf je alles op wat iemand van jou moet weten:
Wat heb je te bieden? Voor wie werk je het liefst? Welke problemen los je op? En wat is dan het resultaat voor de klant? Wat maakt jou onderscheidend? Op welke manier doe je het? En hoe uniek is dat? Wat zeggen klanten over jou? Welke meerwaarde bied jij? Wat is het voordeel voor je klant? Wat kenmerkt jou als persoon? etc.

In de kolom ‘Belangrijk’ geef je elk genoteerd item een cijfer tussen 1 en 10. Je snapt het wel, 10 is heel belangrijk dat iemand dat weet, 1 is eigenlijk niet zo belangrijk.

Zo geef je in de kolom ‘Uniek’ ook weer een cijfer van 1 tot 10. 10 is dan ‘heel uniek’ en een 1 geeft aan dat bijna iedereen het zo doet.

In de ‘Totaal’ kolom tel je de punten bij elkaar op. Het resultaat is een score per item, neem de 3 of 4 items met de hoogste score en je hebt de ingrediënten die je kunt gebruiken voor je elevator pitch!
Je zult er nog wel wat aan moeten schaven, maar je hebt zojuist de basis gelegd voor een krachtige elevator pitch. Hier kun je wat moois van maken.

Als je je boodschap duidelijk hebt, formuleer je vervolgens een elevator pitch volgens de onderstaande formule:

“Ik (krachtig werkwoord) ……………….….
(wie help ik) ……………………
(wat is hun probleem) ………………………..
om / zodat / waardoor / waarmee
(resultaat / wat levert het de klant op) …………………… “

Als voorbeeld de elevator pitch van Laura Babeliowsky (van Get Clients Now):
“Ik coach zelfstandige dienstverleners (wie) die worstelen met hun acquisitie (probleem)
om meer klanten te vinden (oplossing) waardoor ze hun inkomen kunnen vergroten (resultaat).”

 

Ja, ik wil een website!

Google Analytics

Met Google Analytics kun je meten hoeveel bezoekers er op je website komen, welke pagina's er worden bekeken en welke zoekwoorden gebruikt zijn om jouw website te vinden.

Google analytics installeren

Om GA te gebruiken maak je een account aan op Google en geef je aan dat je GA wil gebruiken. Vervolgens genereer je een code die je op je eigen website plakt. Maak je gebruik van het Joomla! CMS dan zijn er speciale plugins die je in Joomla! installeert waarin je de GA-code plakt.

 

Uitbesteden?

Wil je dit niet zelf doen, dan kun je het aan ons uitbesteden, neem even contact met ons op.

Domeinnaam rechten?

Start je een bedrijf met zijn tweeën (of meer) dan heb je veel af te spreken. Let op de rechten van de domeinnaam van je website. Je domeinnaam is je digitale handelsnaam, en niet zomaar een postbus nummer die je makkelijk kunt aanpassen. Spreek goed af wie van jullie de rechten heeft op de domeinnaam.

Lees meer

Maar, hoe kom ik nu aan opdrachten?

Deze kreet schreef een pas gestarte freelancer op een zakelijke community voor ondernemers. Het geeft duidelijk aan waar elke startende ondernemer, met name in het begin, mee komt: Hoe kom ik aan klanten?

Lees meer

Webdesign

Campagne website of Joomla CMS
 

Lees meer

Joomla CMS

Wij zijn gespecialiseerd in Joomla websites
 

Lees meer

Hosting

Betrouwbare hosting voor professionals
 

Lees meer

SEO

Je website verbeteren zodat deze hoger scoort in Google
 

Lees meer

overzicht logos

Samen voor het beste resultaat

We werken graag samen met andere professionals aan mooie projecten; zowel op het gebied van website ontwikkeling als hosting en zoekmachine optimalisatie (SEO). De afgelopen jaren heb ik gewerkt voor diverse bedrijven, reclamebureaus en internetbedrijven.
In veel gevallen heb ik de hosting geregeld, een Joomla site gebouwd en het technisch onderhoud van de Joomla website onder mijn beheer genomen. Voor enkele partners heb ik ook een SEO traject gedaan, oftewel het vindbaar maken in Google van de website.

 

 

 

Contact

1-2-appletree vof
tel: 078-6179510
info@1-2-appletree.nl

Offerte aanvragen

KvK: 84555270

Internetburo Dordrecht

Als internet bureau helpen wij ZZP-ers, bedrijven en organisaties uit heel Nederland met het ontwikkelen van websites. Vanuit onze vestiging in Dordrecht werken wij voor regionale (Dordrecht, Rotterdam) en nationale opdrachtgevers.

 

1-2-appletree werkt mee in BizzMix:

BizzMix small