responsive website laten maken

SEO dashboard voor marketeer of webmaster

Ben jij werkzaam als webmaster of werk je als marketeer binnen een bedrijf of marketingbureau en beheer je meerdre websites of werk je aan de websites van klanten? Dan is het SEO-dashboard een ideale aanvulling op jouw diensten. Je helpt je klanten aan betere posities in de zoekmachines en het SEO-dashboard geeft je ondersteuning, naast de andere tools die je gebruikt. Je kunt klanten toegang geven tot je eigen SEO-dashboard met jouw logo en domeinnaam, white-labeled noemen we dat. Uiteraard kun je ook maandelijks rapporten versturen naar jouw klamnten in je eigen huisstijl.

Volledig white-label

Als agency met meerdere klanten en websites kom je in aanmerking voor het SEO-dashboard met bovenin jouw logo. Het wordt gekoppeld aan een eigen te kiezen sub-domeinnaam van onze SEO-server. Jouw klanten zien dan niet dat het bij ons vandaan komt.
En wij zien niet wie jouw klanten zijn ;-) In het dashboard komen jouw logo en kleuren en ook de pdf rapportage wordt voorzien van jouw logo, kleuren en teksten, dit is iets wat je zelf kunt instellen. In de rapportage geef je aan welke onderdelen wel of niet gerapporteerd moeten worden. Als je verder je dashboard wilt aanpassen, dan kun je helemaal los gaan want je krijgt toegang tot de CSS editor waarmee je de hele layout van je eigen SEO-dashboard kunt customizen. Het dashboard waarop je binnen komt is een KPI-dashboard, wat je geheel naar wens zelf kunt samenstellen per website-account. Heb je Google Analytics gekoppeld, dan laat je info uit GA in je KPI-dashboard zien.
Op die manier heb je je SEO-dienst volledig in de hand.

seo tool  whitelabeled

Meerdere accounts toegang geven

Werk je met diverse klanten, tekstschrijvers, collega's of andere externe partijen? Geen probleem, je kunt ze allemaal toegang geven, mee laten kijken of andere rechten toekennen. In principe kun je een onbeperkt aantal gebruikers aanmaken, hierin volgen we een fair-use-policy. Het SEO-dashboard wat je white-labelled afneemt kent 1 superadmin en meerdere admins en eventueel gebruikers. De administrators hebben toegang tot alle websites in je SEO-dashboard. Per site die je toevoegt kun je een gebruikersaccount en een gastaccount toevoegen. De mailtjes met inlog gegevens worden automatisch uit jouw naam verstuurd, daar heb je geen omkijken naar.
Gebruikers die inloggen in het SEO-dashboard kunnen bijv. zoekwoorden toevoegen terwijl gastgebruikers niets zelf kunnen toevoegen maar alleen kunnen lezen.

beheer gebruikers

SEO rapportage

Het rapporteren van wat er aan SEO aan een site is gedaan is een cruciaal onderdeel van het SEO-proces als je met anderen samenwerkt óf voor klanten werkt. Je kunt per site exact aangeven welke onderdelen van het SEO-rapport en welke extra rapportage van Google Analytics, Search Console, Google Ads, Facebook, etc. in de rapportage getooond moet worden.
Als je van te voren je werkzaamheden invult, worden deze ook netjes in de rapportage verwerkt, op die manier krijg je een prima verzorgde en verantwoorde rapportage voor je klant.
Vervolgens kun je instellen dat je elke maand de SEO-rapportage per e-mail toegestuurd krijgt, in de vorm van een pdf.
Deze pdf kun je zelf opmaken, denk aan het vormgeven van het voorblad, de header en footer van elke pagina, een logo bovenaan elke pagina en eventueel extra pagina's met informatie over jouw bedrijf.
De automatische rappprtage voorziet in een aanmaak van het SEO-rapport die dan per mail naar je wordt toegestuurd. Tevens kun je tussendoor handmatig een SEO-rapport generen waarbij je kunt kiezen over welke maand je de rapportage wenst.

Bekijk hier een voorbeeld van de SEO-rapportage (pdf)

 seo rapport aanpassen

Je kunt gebruik maken van de standaard teksten en kopjes in de pdf rapportage, echter je kunt elk item aanpassen, dat wil zeggen, je kunt de heading (in dit geval: Zoekwoorden) en extra tekst toevoegen. In de tekst kun  je ook HTML opmaak gebruiken.

Koppelingen

In het SEO-dashboard kun je gegevens tonen uit andere bronnen, zoals Google Analytics, Facebook, etc. Met deze slimme koppelingen heb je nog maar 1 plek waar je de prestaties van je website kunt bekijken: je zoekwoorden, je bezoekers, fans, advertenties allemaal op 1 plek.
En dat alles kan ook nog maandelijks in een SEO-rapportage zichtbaar worden gemaakt in een pdf. Ideaal als je deze gegevens wilt delen met collega's, directie, klanten, etc.

Google Analytics

 Op de pagina 'Analytics' in het SEO-dashboard kun je je Google Analytics account koppelen. Nadat je dat hebt gedaan,  krijg je de belangrijkste elementen uit Google Analytics binnen je eigen SEO-dashboard te zien. Dit is onderverdeeld in:

  • kanalen (overzichts pagina, organisch verkeer, betaalde zoekopdrachten, display, social, referral, e-mail, overige)
  • publiek (lokaal, leeftijd, geslacht, apparaten, mobiel)
  • conversies (doelen, e-commerce)
  • pagina's (alle pagina's, landingspagina's, exit pagina's)

De pagina's vertonen veelal een grafische weergave en een tabel, waarbij ineen tabel vaak nog gefilterd kan worden, bijvoorbeeld op: pagina weergave, gemiddelde tijd op pagina, bounce rate, etc.

Heb je een e-commerce site en in Google doelen vastgelegd, dan zijn ook deze zichtbaar in het SEO-dashboard.

 google analytics rapportage

Google Search Console

Een door mij veel gebruikte tool is Google Search Console (GSC) een onmisbaar gereedschap die Google biedt om te zien hoe je website presteert in Google. Heb je GSC gekoppeld aan je SEO-dashboard (tools > Search Console), dan heb je direct toegang tot o.a. de zoekwoorden waarop je site gevonden wordt, de doorklikratio, de gemiddelde positie van je zoekwoorden in Google, het aantal impressies, etc. De gegevens van GSC zijn ook weer beschikbaar per pagina in het onderdeel: On-page SEO.

GSC zoekwoorden rapport

 GSC zoekwoorden rapport

Google Mijn bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een dienst van Google. Dit is wat ze er zelf over schrijven: Google Mijn Bedrijf is een gratis tool waarmee u kunt beheren hoe uw lokale bedrijf wordt weergegeven in Google-producten, zoals Google Maps en Zoeken. Als u een bedrijf heeft dat services op een bepaalde locatie levert aan klanten of als u services levert aan klanten binnen een aangegeven servicegebied, kunnen mensen u vinden via Google Mijn Bedrijf. Als bedrijven zijn geverifieerd op Google, is de kans twee keer zo groot dat gebruikers ze als betrouwbaar beschouwen.

Ook deze dienst kun je simpel koppelen aan je SEO-dashboard, waardoor de volgende informatie beschikbaar komt: het aantal mensen dat via Google Mijn Bedrijf op je website komt, een routebeschrijving hebben bekeken of die je direct gebeld hebben.

google mijn bedrijf rapportage

Facebook Insights

Je Facebook bedrijfspagina kun je ook eenvoudig koppelen aan je SEO-dashboard., je krijgt dan inzicht in je fans, interactie, bereik en posts.

Je kunt het aantal fans in  de gaten houden en hoeveel er afvallen of bijkomen, wat de interacties zijn per dag en wat voor interacties er plaats vinden (likes, comments, etc) Het bereik van je Facebook inspanningen en uiteraard wat de interactie is per post.

facebook interacties rapportage

Interacties in Facebook Posts - IPM+

Binnen je SEO-dashboard wil je natuurlijk graag zien welke posts je hebt geplaatst en wat de interacties zijn per bericht. Ook daarin is voorzien.
Van elke post wordt de  beschrijving en afbeelding getoond en de waarden: IPM+, shares, likes en comments.

IPM+ vereist wat uitleg: de IPM+ waarde van een post zegt iets over de interacties en engament per 1.000 bereikte gebruikers. Je kunt op die manier een duidelijk beeld krijgen over wat een post doet op Facebook. Hoe populair het is zodat je bij een volgende post hierop kunt bijsturen.

facebook pagina posts

Instagram

Met de Instagram koppeling houd je precies bij hoe een campagne verloopt. Welke instagram updates  zijn succesvol, zie hoe het aantal volgers toeneemt en hou het aantal likes en comment bij. Deel dit eventueel met anderen.

Linkedin

Je kunt de Linkedin interacties van je bedrijfspagina inzichtelijk maken, je netwerk tonen en de score van je geplatste posts weergeven. Van je Linkedin volgers kun je precies zien waar ze vandaan komen (regio) wat hun vakgebeied is en functie en hoe groot de ondernemingen zijn waarin je volgers werkzaam zijn.
Uiteraard kun je ook de interactie van je Linkedin posts terug zien en daaruit afleiden welke posts succcesvol zijn en welke niet.

 

Google ads en Facebook advertenties

Gebruik je Google Ads of Facebook Advertenties, dan koppel je heel eenvoudig ook deze diensten aan je SEO-dashboard, zodat ook de belangrijkste gegevens van deze diensten direct beschikbaar zijn, wel zo makkelijk.

adwords advertenties rapportage in SEO-dashboard

Uiteraard kun je ook hierin filteren, per periode, advertentiegroep, etc.
Zelf gebruik ik deze rapportage voor mijn klanten. Ik maak een eenvoudig SEO-rapport aan met Google Ads erin en 1x per maand wordt er automatisch een SEO-rapport  als pdf gegenereerd en naar me toegemaild. Even checken, factuur naar de klant (met de kosten voor het klikbudget) en het pdf rapport erachteraan.

Ook de zoekwoorden waarmee je Adwords advertenties worden getoond zijn direct te bekijken:

adwords zoekwoorden

SEO dashboard

seo dashboard

seo dashboard2

Voor het verbeteren van de SEO van websites zijn er online (en offline) veel tools verkrijgbaar, waarvan de meeste Engelstalig zijn. Sommige tools zijn gericht op 1 specifieke SEO-techniek, terwijl andere weer heel algemeen zijn.
Het SEO-dashboard is een SEO-analyse tool die én Nederlandstalig is én heel uitgebreid en geschikt voor zowel de webmaster als de SEO-professional. Het is zogenaamde SaaS-software (Software as a Service), wat betekent dat het een online dienst is waar je met een browser op inlogt.

Ga je zelf aan de slag met zoekmachine optimalisatie? Ben je webmaster en beheer je meerdere sites? Ben je marketeer of SEO-consultant? Ook dan biedt dit SEO-dashboard de juiste tools om de SEO van je website(s) te verbeteren.
Wil je de zoekmachine optimalisatie van je site aan ons uitbesteden, dan zullen wij deze tool gebruiken en kun jij als klant ook toegang krijgen.
Op deze pagina's lees je wat de mogelijkheden zijn van deze all-round SEO-tool die continu in ontwikkeling is en uitgebreid wordt met nieuwe handige functies.

Geschikt voor elk CMS

Het SEO-dashboard is een analyse-tool / SEO scanner die je website van buitenaf scant. Het maakt daarbij niet uit of de site gemaakt is in HTML of een CMS zoals Drupal, Joomla, WordPress of een ander smaakje. Er wordt - net zoals door Google - gekeken naar de HTML-code die je CMS produceert.

Wil je meer informatie? Of wil je een demo? Neem even contact met ons op.

Zoekwoord ranking

De Zoekwoord Ranking van het SEO-dashboard is afgestemd op de Nederlandse markt. Er wordt dus gezocht op Google.nl en door browsers uit Nederland. Andere landen en talen zijn ook instelbaar. Elke dag controleren we je website en slaan de positie die je hebt behaald in Google op, zodat er een historie opgebouwd kan worden. We maken daarbij onderscheid in Google Desktop, Google Mobile en Google local.
Indien je de online concurrentie invoert, checken we ook de positie van die sites op de door jou aangegeven zoekwoorden, zodat je jouw prestaties met die van je concurrent kunt vergelijken.

 

Zoekwoord prestaties

Voeg zelf zoekwoorden toe.
Bekijk je posities en kijk terug
in de geschiedenis van zoekwoorden
op landelijk- / mobiel- / lokaal niveau.

Meer informatie

Wat zijn goede zoekwoorden?
Bekijk het zoekvolume, de SEO-waarde
en de kosten-per-klik per zoekwoord.

Concurrentie analyse

Voeg concurrenten toe en meet hun posities.
Vergelijk je zoekwoorden met
die van je concurrent
en laat direct dalingen of stijgingen zien.

 

Lees meer: Zoekwoord Ranking

 

Onpage SEO

In het Onpage SEO deel van het dashboard krijg je een kompleet overzicht van hoe je site er technisch voorstaat en dan met name op SEO gebied. Meer dan 50 SEO parameters worden van elke webpagina bekeken en beoordeeld. Daaruit volgt een score, zodat je al snel kunt zien welke pagina's verbeterd kunnen worden. Er wordt gecheckt op de snelheid, SSL, indexeerbaarheid, mobiele optimalisatie, gebroken links, etc.
Naast de techniek wordt ook de content beoordeeld, zoals: juiste titels, headings, metatag beschrijving, zoekwoorden volgens de TF*IDF berekening, afbeeldingen en alt-tags, leesbaarheidscore, etc.
Per item wordt ook aangegeven wat en waar iets verbeterd kan worden. Met al deze tips uit de Onpage SEO-analyse kun je aan de gang om je website te verbeteren.

Onpage SEO Scan

Bekijk de gedetailleerde lijst met ranking
factoren en vind de belangrijkste fouten
om ze vervolgens op te lossen.
Stap voor stap verbeter je de SEO van je site.

Content Analyse

Vind met Artificial Intelligence
belangrijke zoekwoorden in je content.
Bekijk de suggesties en verbeter je site.

Focus Keywords

Geef per pagina jouw focus keyword op.
Bekijk hoe je pagina scoort en krijg tips en suggesties om je pagina te verbeteren.

 

Lees meer: Onpage SEO

Content optimalisatie

De Content Intelligence tool beschikt over kunstmatige intelligentie (AI) en kan daarmee razendsnel de content van de top50 in Google analyseren en voorstellen doen voor de beste content die jij kunt schrijven.

Lees meer: Content optimalisatie

Linkbuilding

Linkbuilding is het aktief verkrijgen van linkjes op andere websites, die naar jouw site verwijzen. Zoekmachines, zoals Google, zien een link naar je site als een stem van iemand. Hoe meer stemmen voor jou, hoe beter (belangrijker) je bent. Voor Google ben je dan waardevoller en meer relevant dan andere sites, die minder stemmen hebben. Het SEO-dashboard is voorzien van een uitgebreide linkbuilding tool, die de volgende mogelijkheden biedt: relevante websites vinden (gebaseerd op jouw zoekwoorden); e-mails geautomatiseerd naar webbeheerders versturen; checken of aangevraagde linkjes ook geplaatst zijn.

 

Vind de beste partners

Wij zoeken voor jou de backlinks van je concurrenten, invloedrijke blogartikelen en startpagina-achtige linkpagina's;
afgestemd op jouw branche en zoekwoorden.

Automatiseer je campagnes

Automatiseer je e-mail verzoeken met
dripmail campagnes.
Jij bepaalt hoe vaak en wanneer
gemaild moet worden.

Automatische controles

Statuscontrole van alle geplaatste links; automatisch en periodiek.
Dat scheelt je veel tijd.

 

Lees meer: Linkbuilding

 

Koppelingen met Analytics, Socials en Ads

Het SEO-dashboard voorziet je van zoveel mogelijk relevante informatie over jouw webpagina's, en maakt gebruik van slimme koppelingen. Daardoor kunnen we makkelijk informatie van Google Analytics en Search Console integreren, alsook data omtrent advertenties via Google en Facebook Ads. Ben je ook actief op Facebook? Bekijk dan eens de engagement van je berichten. Je hebt direct inzicht in je fans en hun interactie.

 

Google

Koppel eenvoudig met Google Analytics,
Google Search en Google Mijn Bedrijf.
Zo verkrijg je een compleet overzicht.

Facebook

Een compleet overzicht van je
Facebookpagina fans, posts etc., met
Facebook Insigths.

Advertenties

Bekijk direct je statistieken van Google Ads
en Facebook advertenties en rapporteer
eenvoudig naar collega's.

 

Lees meer: Koppelingen

 

 

Voor professionals en marketing bedrijven

Werk je als marketeer of SEO-professional met name aan websites van klanten? Dan is het SEO-dashboard een prachtige aanvulling op je diensten. 
Wij kunnen het SEO-dashboard voor jou white-labelled leveren. Dat wil zeggen, met jouw logo en in jouw huiskleuren. Je kunt je klanten toegang geven tot je eigen SEO-dashboard en met ze samenwerken. Jij bepaalt wat je klanten mogen doen binnen het dashboard. Jij gaat met de SEO van de website aan de gang. Je klant kan naar keuze meedoen of toekijken. Maandelijkse rapportages maak je in een handomdraai aan en verstuur je naar je klant; compleet in jouw huisstijl.

 

White label

Je krijgt een eigen inlog met jouw naam en jouw logo bovenaan. 
De kleuren kun je zelf instellen.

Automatische rapportages

Jij bepaalt per website wat er in een rapportage komt te staan. Er wordt automatisch een rapportage naar je klant gestuurd, uiteraard in je eigen huisstijl.

Meerdere accounts

Werk je samen? Geef collega's, klanten, tekstschrijvers of andere externe partijen toegang. Jij bepaalt de rechten; geen probleem.

 

Lees meer: SEO-dashboard voor Professionals

 

review seo 5-sterren

 

 

SEO-dashboard prijslijst

Hoe ga jij aan de slag met SEO?

Ga jij de zoekmachine-optimalisatie van je site zelf doen (met je collega’s) of ga je het uitbesteden aan je webbouwer of een SEO-marketeer? Of je het nu zelf wil gaan doen of (deels) uitbesteden; het SEO-dashboard is de beste SEO-tool die je kunt gebruiken! 

In het kort biedt het SEO-dashboard:

  • zoekwoorden bijhouden (tot 200 stuks)
  • vergelijken met max 10 concurrenten
  • onpage-seo fouten weergeven
  • zoekwoord onderzoek
  • betere artikelen schrijven met hulp van A.I. (kunstmatige intelligentie)
  • inzicht in Google Analytics en Search console (integratie)
  • koppeling met Mailchimp, Facebook Insight
  • linkbuilding
  • maandelijkse SEO voortgangs rapportage (pdf)
  • en nog veel meer....

Hieronder vind je enkele prijzen. Heb je speciale wensen, of ben je een SEO-agency en wil je meer websites onderbrengen? Informeer dan naar de (white-label) mogelijkheden.

Doe-het-zelf pakket

€ 19,95 / maand
Toegang tot SEO dashboard
Eenmalige opzetkosten € 149,00

Business 1 pakket

€ 149,95 / maand
Toegang tot SEO dashboard
SEO specialist: 2 uur p/mnd
Zoekwoorden optimalisatie: 10 zoekwoorden
(zelf kun je meer opgeven tot max. 200)
Pagina-optimalisatie: 5 pagina’s
Maandelijkse analyse & rapportage
Persoonlijke klantmanager
Eenmalige opzetkosten € 149,00

Business 2 pakket

€ 289,95 / maand
Toegang tot SEO dashboard
SEO specialist: 4 uur p/mnd
Zoekwoorden optimalisatie: 20 zoekwoorden
(zelf kun je meer opgeven tot max. 200)
Pagina-optimalisatie: 10 pagina’s
Maandelijkse analyse & rapportage
Persoonlijke klantmanager
Eenmalige opzetkosten € 149,00

 

Bestel SEO-dashboard pakket

 

SEO-dashboard

seo dashboard management tool

SEO dashboardHet SEO-dashboard is een Nederlandstalig SEO-management tool en ontwikkelt met verschillende partners. Dit SEO-dashboard geeft een goed inzicht in wat je aan je website kunt verbeteren als je deze wilt optimaliseren voor zoekmachines. Zowel als je zelf met SEO en je website aan de slag gaat, alsook wanneer je het uitbesteedt. Besteed je het uit, dan hou je zelf ook overzicht, want je krijgt toegang tot de SEO-tool en kunt middels een rapportage de vorderingen volgen.

Het SEO dashboard voorziet in:

  • zoekwoord ranking
  • on-page SEO
  • linkbuilding
  • samenwerkings taken
  • Google Analytics (integratie)
  • Google Adwords (integratie)
  • Facebook Ads (integratie)
  • Google Search Console (integratie)
  • Google Mijn Bedrijf (integratie)
  • Facebook (integratie)
  • Mailchimp (integratie)
  • MOZ (integratie)

Zoekwoord ranking

In het SEO-dashboard zie je o.a. een overzicht van je zoekwoorden. Je kunt de zoekwoorden ook 'taggen' zodat er groepjes zoekwoorden bijelkaar staan die logischerwijs bij elkaar horen. Bijvoorbeeld verschillende productgroepen of diensten.
De resultaten die je ziet zijn echte en acurate resultaten verkregen door echte browsers uit Nederland, die dagelijks worden opgehaald, waardoor je een betrouwbare meting krijgt.
Je kunt kiezen voor Google NL (of een andere locatie) en tevens zie je de gegevens van Google mobiel en Google lokaal.

zoekwoorden overzichtzoekwoord posities

Je kunt de vorderingen bekijken (in de tijd) van hoe jouw zoekwoorden op je website beter worden, waardoor je website beter gevonden wordt.

zichtbaarheidsscore website

 Naast je eigen zoekwoord ranking kun je ook sites van concurrenten opgeven. Eens per week worden dan ook de rankings van je concurrent opgehaald en in het overzicht weergegeven. Je kunt tot 10 concurrenten opgeven. In een duidelijke rapportage zie je jouw positie per keyword en die vanje concurrenten.

Interne concurrentie
SOms komt het voor dat op je site 2 of meer pagina's staan die ranken op dezelfde zoekterm, wat interne concurrentie wordt genoemd. Google ziet 2 pagina's die allebei belangrijk zijn voor die ene zoekterm, met als gevolg dat beide pagina's niet hoog scoren. Dat spoor je eenvoudig op met het SEO-dashboard.

Onpage SEO

onpage SEO problemenMet Onpage SEO laat het SEO-dashboard zien welke onderdelen van je website nog verbetering behoeven. Dit zijn veelal technische items die je mogelijk zelf kunt oplossen of die je uitbesteedt aan je webontwikkelaar.
In een duidelijk overzicht (zie hiernaast) worden de verschillende onderdelen genoemd. Er wordt op meer dan 50 onpage SEO issues gescand.

Per onderdeel kun je doorklikken, waardoor alle pagina's met dat ene probleem getoond worden en vervolgenms kun je doorklikken, zodat je per pagina exact kunt zien wat er verbeterd moet worden. Een duidelijke omschrijving (in het Nederlands!) geeft aan wat er aan de hand is en hoe het idealiter zou moeten worden. (zie hieronder)

onpage seo 1

onpage seo 2

Afbeeldingen op je website dienen netjes voorzien te worden van een beschrijving. Is dat niet het geval, dan wordt dat ook getoond.

seo visueel

Ieder onderwerp van je website wordt in het Onpage SEO deel doorgelicht en als er wat aan de hand is, wordt dat duidelijk omschreven. Je kunt het per pagina bekijken en oplossen.
De Onpage onderdelen zijn met name: zoekwoorden, links, afbeeldingen, kopjes in je tekst (headings), mobiele inhoud, het gebruik van social media opmaak (Facebook Open Graph en Twitter cards) en duplicated content (gelijkwaardige inhoud).

 

 

 

 

seo social media score

Duplicate content
Onder de tab On-page SEO > duplicate content vind je een opsomming van zogenaamde 'dubbel inhoud' binnen je site en dan gaat het over het dubbel gebruik van:

  • headings(h1)
  • titels
  • metabeschrijving
  • eerste paragraaf
  • inhoud

Per item wordt netjes aangegeven hoe vaak iets dubbel voor komt en op welke pagina's (URL's). Duplicated content is iets wat je zeker moet vermijden, omdat Google dan niet weet welke pagina belangrijk is, waardoor beide pagina's samen minder belangrijk worden.
Kortom, een uiterst zinvolle tool waarmee je snel duplicated-content-problemen opspoort en kunt verhelpen.

Zoekwoord
tfidf1Elke webpagina van je site kun je voorzien van 1 (of meerdere) zoekwoorden, met als doel dat je webpagina gecontroleerd wordt op dat zoekwoord én vergeleken met vele andere webpagina's die hoog scoren op dat zoekwoord. De techniek hierachter heet TF*IDF en vormt de basis van elke zoekmachine. Het resultat is een grafiek die aangeeft met welke woorden jouw webpagina scoort en welke woorden nog ontbreken of die juist te vaak voorkomen. Deze techniek is ideaal om blogs en nieuws artikelen te schrijven en meteen 'real-time' te controleren en te vergelijken met de 'concurrentie'. Lees meer over TF*IDF en SEO.

Linkbuilding

Linkbuilding is een methode om websites hoger in Google te krijgen. Eigenlijk zorg je voor meer linkjes van andere websites naar jouw website. Zo’n linkje wordt gezien als een stem op jouw website. Hoe meer stemmen je krijgt, hoe beter het is. Maar Google kijkt ook wélke websites ‘stemmen’ op jouw website. Zijn dat belangrijke websites, dan geldt zo'n stem zwaarder.

Het is dus belangrijk om zoveel mogelijk linkjes te verkrijgen van ‘belangrijke’ en ‘relevante’ websites. Linkbuilding is een belangrijk SEO-onderdeel en is dus ook opgenomen in ons SEO-dashboard.
Nadat je zoekwoorden hebt opgegeven, toont het SEO-dashboard welke relevante websites in aanmerking komen om linkjes te plaatsen. Vervolgens is het mogelijk om direct, via het SEO-dashboard, berichten te sturen met het verzoek om een linkje te plaatsen op de betreffende website.
Beheer je zelf de SEO van je site, dan kun je dit zelf regelen. Besteed je het aan ons uit, dan zullen wij dit voor je regelen.

 

Google Analytics

Maak je gebruik van Google Analytics, dan kun je je GA account koppelen aan het SEO-dashboard. Op die manier heb je op één plek een duidelijk overzicht, wel zo makkelijk!
Het analytics onderdeel laat het aantal bezoekers, sessies, bounce rate en sessieduur van de bezoeken aan jouw website zien.

google analytics bezoekersverdelingGA overzicht

 

analytics

(voorbeeld van Google Analytics rapportage in SEO-dashboard – van een willekeurige site)

In bovenstaand diagram is de invloed van social media (oranje) duidelijk te zien.

Facebook Insights

rapportage facebook pagina postsMaak je gebruik van een Facebook bedrijfspagina, dan kun je deze ook koppelen aan het SEO-dashboard. Je krijgt nu in je SEO-dashboard te zien hoeveel fans je hebt, wat de interactie is en het bereik. Tevens kun je je posts bekijken met daarbij de waardes IPM+, shares, likes en comments.

IPM+ staat voor Interacties Per Mille (het aantal interacties per 1000 fans)  en staat voor jouw succes op social media, of eigenlijk van die ene post.
Je berekend IPM+ op verschillende manieren, het hangt er vanaf wat je wil vergelijken. Voor het vergelijken van posts is de formule:(shares+likes+reacties)/page-fans en dan nog eens * 1000.

Door de IPM waarde per post te bekijken, kun je zien welke content het meeste aanspreekt en heb je posts met een lagere IPM waarde, dan kun je daar weer actie op ondernemen.

 

Zoekwoord suggesties

Een belangrijk onderdeel van SEO is om steeds weer nieuwe artikelen op je website te plaatsen (blogs, nieuws, etc…) over onderwerpen waarin je potentiële klant geïnteresseerd is en mogelijk ook op zoekt in Google.
Met de tool ‘zoekwoord suggesties’ kun je één bepaald zoekwoord opgeven en meteen ontdekken welke combinatie van andere zoekwoorden mogelijk interessant is om te gebruiken in de tekst. In vierkolommen wordt weergegeven: zoekwoord suggestie, maandelijks volume (in NL), SEO-waarde (hoe moeilijk is het scoren) en de CPC-waarde.

De ‘zoekwoord suggesties tool‘ laat onder andere zien:

  • belangrijkste suggesties;
  • vragen over …;
  • suggesties per letter.

Per zoekwoord kun je aangeven of je deze verder wil onderzoeken of de zoekwoord ranking wil bijhouden in SEO-dashboard.

 

zoekwoord suggesties overzicht

 

Vergelijk met concurrentie

Wil je de ranking van je website vergelijken met die van je online concurrenten?
Ook dat is mogelijk. Je kunt tot 10 concurrerende websites opgeven met wie jouw site vergeleken wordt voor de zoekwoorden die je hebt opgegeven.
Daarnaast is het mogelijk te 'spieken' bij je concurrentie welke websites naar hen verwijzen. Zo kun je startpagina's, blogs en andere websites opsporen die mogelijk ook jou kunnen helpen aan een link naar jou site.
In het 'Linkbuilding' deel kun je dit geheel automatiseren met e-mail templates en drip-mail campagnes.

SEO rapportage

Op een apart tabblad wordt voor de verschillende zoekwoorden de positie in Google van jouw site getoond en die van je concurrenten. (1x per week)
Ga je zelf met het SEO-dashboard aan de slag, dan kun je een SEO-rapport op maat samenstellen en als pdf eens per maand opsturen.

Laat je ons je SEO werkzaamheden doen, dan ontvang je iedere maand een e-mail met een complete SEO rapportage in PDF. Hierin staan de belangrijkste wijzigingen, de vorderingen en de uitgevoerde werkzaamheden voor jouw website.

 

ga sessies per dag

 

Met het SEO-dashboard krijg je beter inzicht in je website!

Met het SEO-dashboard krijg je beter inzicht in:

  • de posities van alle voor jou belangrijke zoekwoorden van je webpagina's en producten uit je webshop;
  • wie jouw concurrenten zijn voor je zoekwoorden;
  • hoe zoekmachines (zoals Google) jouw website zien;
  • met welke woorden je het beste een blog kunt schrijven om optimaal te scoren op een bepaald zoekwoord (TF*IDF);
  • en op welke punten je website kan worden aangepast, zodat deze beter presteert.

Webdesign

Campagne website of Joomla CMS
 

Lees meer

Joomla CMS

Wij zijn gespecialiseerd in Joomla websites
 

Lees meer

Hosting

Betrouwbare hosting voor professionals
 

Lees meer

SEO

Je website verbeteren zodat deze hoger scoort in Google
 

Lees meer

overzicht logos

Samen voor het beste resultaat

We werken graag samen met andere professionals aan mooie projecten; zowel op het gebied van website ontwikkeling als hosting en zoekmachine optimalisatie (SEO). De afgelopen jaren heb ik gewerkt voor diverse bedrijven, reclamebureaus en internetbedrijven.
In veel gevallen heb ik de hosting geregeld, een Joomla site gebouwd en het technisch onderhoud van de Joomla website onder mijn beheer genomen. Voor enkele partners heb ik ook een SEO traject gedaan, oftewel het vindbaar maken in Google van de website.

 

 

 

Contact

1-2-appletree vof
tel: 078-6179510
info@1-2-appletree.nl

Offerte aanvragen

KvK: 84555270

Internetburo Dordrecht

Als internet bureau helpen wij ZZP-ers, bedrijven en organisaties uit heel Nederland met het ontwikkelen van websites. Vanuit onze vestiging in Dordrecht werken wij voor regionale (Dordrecht, Rotterdam) en nationale opdrachtgevers.

 

1-2-appletree werkt mee in BizzMix:

BizzMix small